SUPPORT

Behöver du tips och råd om våra beslag har Svenssons en lång rad av dokument och blanketter att ladda ner. Här finns olika tips och råd för underhåll och montering av bl.a. gångjärn, cylindrar och låshus och mycket mer. Lite längre ner på sidan hittar du ett formulär för att skicka in ärenden gällande retur eller reklamation.

TIPS & RÅD

PRODUKTBLAD

MONTERING

RETUR / REKLAMATION

Om du letar efter det här avsnittet så är du av någon anledning inte riktigt nöjd med din produkt. För att det här ska gå så smidigt som möjligt så behöver vi få tillräckligt med information från dig. Ju mer information du lämnar om orsaken till varför du vill returnera eller reklamera din produkt, desto snabbare och smidigare blir ärendet. Skicka gärna med bilder eller en kort video för att lättare kunna beskriva vad som är fel. Innan vi börjar behöver du läsa igenom våra förhållningsregler nedan.

RETURER

När det gäller returer av produkter så är det viktigt att dessa skickas efter överenskommelse med Svenssons. Det är även viktigt att returnerade produkter är i oskadat skick och är kompletta i originalförpackning för att få returen godkänd. Får vi en retur skickad till oss, utan vårt godkännande, förbehåller vi oss rätten att lämna returen utan åtgärd.

Returer behöver ske med betald frakt. Är det Svenssons som har gjort fel i ärendet skickar vi över sändningsuppgifter så att vi kan stå för frakten. Minsta returavdrag är 20% av fakturerat nettovärde, dock minst 100 kronor.

OBS! Beställningsvaror tas ej i retur.

REKLAMATIONER

När det gäller reklamationer behöver du alltid ett godkännande från oss innan du vidtar åtgärder. Vi förbehåller oss rätten att ignorera kostnader påförda Svenssons, om du inte har fått ett godkännande från oss först.

ReklamationRetur

KrediteringNy produkt